KPMG oppretter eget KI-senter: – Både rådgivnings- og revisjonskundene har stor interesse for mulighetene innen KI
– Vi vet at KI kommer til å treffe norske bedrifter i tre bølger. Den første ser vi nå, men den neste bølgen vil bli langt mer omfattende. Vi får inn mange henvendelser, og samler nå de beste fagfolkene våre for å kunne bistå så godt som mulig, sier administrerende direktør i KPMG, Rune Skjelvan.
Målet er å hjelpe næringslivet med overgangen til å bruke kunstig intelligens i hverdagen, går det frem av onsdagens pressemelding.
Det nye senteret skal blant annet sikre norske kunder det nyeste fra KPMGs alliansepartnere som Microsoft, ServiceNow, IBM og Google, og vil i tillegg være tett koblet på KMPGs globale KI-nettverk, opplyser selskapet.
– Pågangen er stor, og både rådgivnings- og revisjonskundene våre har stor interesse for mulighetene innen kunstig intelligens, uttaler Skjelvan.
Kombinasjonen av sektorerfaring, teknologisk og juridisk kompetanse som skal tilbys til kundene, mener Skjelvan er viktig for å skape trygghet i møte med de sammensatte spørsmålene som bruk av kunstig intelligens reiser.
– Det er dette vårt AI-senter skal være tilgjengelig for å bidra med, også inn i vårt eksisterende kundearbeid, avrunder den administrerende direktøren.