AdvokatWatch

Lexolve oppbemanner med to: – Jeg kunne hatt god nytte av tjenesten i tidligere roller og har selv fryktet advokatenes taksameter

Lexolve har ansatt Martin Sjøblom Roppestad og Ida Serneberg.

Foto: Emil Grønvold / Lexolve

Roppestad blir ansvarlig for vekst i selskapet, mens Serneberg blir markedsdirektør, opplyser Lexolve i en pressemelding onsdag.

– Med ansettelsen av Ida og Martin er vi klar for å satse skikkelig på vekst og sørge for at alle små bedrifter får tilgang til noe de før ikke hadde råd til – en liten juridisk avdeling som støtter dem i å ta forretningsbeslutninger fundert på et godt juridisk grunnlag, sier Merete Nygaard, som er grunnlegger og daglig leder i Lexolve.

Roppestad kommer fra stillingen som Head of Alliances i Verisure.

– Nå ser jeg frem til å være med på å bygge Lexolve. Jeg kunne hatt god nytte av tjenesten i tidligere roller og har selv fryktet advokatenes taksameter. Jeg tror mange mindre selskaper i dag frykter det samme. Vi må passe på at de oppdager Lexolve istedenfor å bruke Google til alt, sier han i en kommentar.

Roppestad har mer enn ti års erfaring fra ulike roller innenfor markedsføring, ledelse og salg, ifølge pressemeldingen.

Serneberg kommer fra stillingen som fagansvarlig og faglærer i digital markedsføring på Noroff School of Technology and Digital Media. Hun har over 15 års erfaring med digital markedsføring, kommunikasjon og webutvikling, opplyser hennes nye arbeidsgiver.

– Jeg har fulgt Lexolve siden begynnelsen, og jeg har stor tro på menneskene og produktet. Skjæringspunktet mellom jus og digital markedsføring er forbausende viktig i vår tid, og vi har bare sett begynnelsen, både av Lexolve og av bransjen, sier Serneberg.

Lexolve, Wikborg Rein og DNB-advokatene tilbyr eget traineeprogram i grensesnittet mellom juss og teknologi 

Tidligere forretningsadvokat under høring på Stortinget: – Advokaters uavhengighet er allerede i dag en utopi 

Mer fra AdvokatWatch

Les også

Siste nytt

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra FinansWatch