Selmer lanserer ny visuell profil: –  Vi har vært opptatt av å få organisasjonen med i prosessen

Advokatfirmaet Selmer har ny logo og endret farger i deres nye visuelle profil. 
NY PROFIL: Den oransje logoen til Selmer byttes nå ut med nye farger og logo. | Foto: Stian Olsen/Selmer
NY PROFIL: Den oransje logoen til Selmer byttes nå ut med nye farger og logo. | Foto: Stian Olsen/Selmer

– Vi har lenge vært klare for et visuelt uttrykk som i større grad sier noe om hvem vi er, sier managing partner, Hans Jørgen Bender, i en melding sendt til AdvokatWatch. 

I meldingen opplyser Selmer at S-ikonet moderniseres og inkluderes som en del av den nye logoen. I tillegg til å endre ikonet og fargepalett, endrer Selmer fra store til små bokstaver. I mange år har oransje være hovedfargen til firmaet, men nå går de over til en korall-farge. 

Videre opplyser firmaet at målsettingen med endringen var å lage et visuelt uttrykk som er i tråd med Selmers firmakultur og verdigrunnlag. Den nye logoen og visuelle profilen er laget i samarbeid med designbyrået Anti. Markeds- og kommunikasjonssjef i Selmer, Jannike Cecilie Holtedahl, forteller at det var flere inkluderte i prosessen med å jobbe med den nye visuelle identiteten. 

– Vi har vært opptatt av å få organisasjonen med i prosessen, og det har vært mye læring for alle involverte. I den nye identiteten har vi med oss historien, samtidig som vi har utviklet et klassisk uttrykk vi føler er inkluderende, varmt og litt uhøytidelig – og som jeg tror alle i Selmer kjenner seg igjen i, sier hun. 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

UTENRIKSSJEF: Kaja Kallas tar over etter Josep Borrell som EUs utenrikssjef | Foto: Javad Parsa / NTB

Advokat er EUs nye toppdiplomat

UTVIDER: Advokatfirmaet på Sørlandet utvider partnerskapet. | Foto: Google Street View

Tilbake til tre partnere

For abonnenter

Les også