Selmer lanserer ny visuell profil: – Vi har vært opptatt av å få organisasjonen med i prosessen

– Vi har lenge vært klare for et visuelt uttrykk som i større grad sier noe om hvem vi er, sier managing partner, Hans Jørgen Bender, i en melding sendt til AdvokatWatch.
I meldingen opplyser Selmer at S-ikonet moderniseres og inkluderes som en del av den nye logoen. I tillegg til å endre ikonet og fargepalett, endrer Selmer fra store til små bokstaver. I mange år har oransje være hovedfargen til firmaet, men nå går de over til en korall-farge.
Videre opplyser firmaet at målsettingen med endringen var å lage et visuelt uttrykk som er i tråd med Selmers firmakultur og verdigrunnlag. Den nye logoen og visuelle profilen er laget i samarbeid med designbyrået Anti. Markeds- og kommunikasjonssjef i Selmer, Jannike Cecilie Holtedahl, forteller at det var flere inkluderte i prosessen med å jobbe med den nye visuelle identiteten.
– Vi har vært opptatt av å få organisasjonen med i prosessen, og det har vært mye læring for alle involverte. I den nye identiteten har vi med oss historien, samtidig som vi har utviklet et klassisk uttrykk vi føler er inkluderende, varmt og litt uhøytidelig – og som jeg tror alle i Selmer kjenner seg igjen i, sier hun.
Relaterte artikler:
Flere opprykk hos Selmer
For abonnenter