
Det kommer frem i en pressemelding fra Deloitte.
Næs kommer fra stillingen som leder for markeds- og kommunikasjonsavdelingen i Wikborg Rein.
Fremover skal hun lede arbeidet med å sette samfunnsansvar og bærekraft enda tydeligere på agendaen internt i Deloitte Norge.
– Jeg gleder meg veldig til å videreutvikle dette området som Deloitte allerede har hatt høyt fokus på i lengre tid. Jeg ser frem til å være med å sette retning for reisen videre og ytterligere øke bevisstheten i hele organisasjonen. Bærekraft skal være en naturlig og sentral del av alle forretningsbeslutninger vi tar, sier Næs.
Hun har også en fortid fra Storebrand, hvor hun jobbet i 12 år.
Deloitte opplyser i meldingen at Næs allerede har lansert et digitalt, interaktivt klimakurs som alle selskapets ansatte skal gjennom.
– Så vidt jeg vet er det ikke mange bedrifter som har gjort noe lignende i så stor utstrekning. Det handler rett og slett om å sikre god klimakompetanse hos alle våre medarbeidere, og kunnskap er en forutsetning for endring, forteller den nyansatte lederen.
Administrerende direktør i Deloitte Norge, Sjur Gaaseide, mener Næs vil hjelpe selskapet til å ta steg i en mer bærekraftig retning.
– Vi har allerede satt oss ambisiøse mål, og det å finne rett person til å lede dette arbeidet internt, som vi nå har gjort i Tone, er en viktig brikke for å nå målene, sier topplederen i Norge.