Har fått utviklet egen chatbot og oppkalt den etter en av firmaets grunnleggere: – Vi er veldig spente
De ansatte i firmaet ble introdusert for «Johan» på torsdag. Chatboten til intern bruk i Hjort er spesialisert på juridisk arbeid, og skal fremover testes av en utvalgt gruppe i en periode, før verktøyet lanseres for hele firmaet.
– Vi ser det som viktig å være med på den teknologiske endringsreisen, og har derfor jobbet med å inkludere AI-teknologi i vårt arbeid på en sikker måte. Med Johan får vi tilgang på et teknologisk verktøy som kan bidra til at vi kan levere enda bedre tjenester til klientene våre, samtidig som krav til taushetsplikt, sikkerhet og compliance oppfylles, skriver Hjort på LinkedIn.
I advokatfirmaet gleder de seg til å utforske mulighetene i verktøyet.
– Vi er veldig spente på å brukspotensialet til Johan, og hvordan verktøyet vil utvikle seg, i takt med den rivende utviklingen som skjer innenfor kunstig intelligens og generativ AI spesielt, skriver advokatfirmaet om prosjektet.