Har fått utviklet egen chatbot og oppkalt den etter en av firmaets grunnleggere: – Vi er veldig spente

En gruppe med advokater fra Hjort skal nå teste chatboten «Johan».
PRESENTERTE VERKTØYET: Heidi Haugen, som er leder for Hjorts IT-avdeling. | Foto: Hjort
PRESENTERTE VERKTØYET: Heidi Haugen, som er leder for Hjorts IT-avdeling. | Foto: Hjort

De ansatte i firmaet ble introdusert for «Johan» på torsdag. Chatboten til intern bruk i Hjort er spesialisert på juridisk arbeid, og skal fremover testes av en utvalgt gruppe i en periode, før verktøyet lanseres for hele firmaet.

– Vi ser det som viktig å være med på den teknologiske endringsreisen, og har derfor jobbet med å inkludere AI-teknologi i vårt arbeid på en sikker måte. Med Johan får vi tilgang på et teknologisk verktøy som kan bidra til at vi kan levere enda bedre tjenester til klientene våre, samtidig som krav til taushetsplikt, sikkerhet og compliance oppfylles, skriver Hjort på LinkedIn.

I advokatfirmaet gleder de seg til å utforske mulighetene i verktøyet.

– Vi er veldig spente på å brukspotensialet til Johan, og hvordan verktøyet vil utvikle seg, i takt med den rivende utviklingen som skjer innenfor kunstig intelligens og generativ AI spesielt, skriver advokatfirmaet om prosjektet.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

UTENRIKSSJEF: Kaja Kallas tar over etter Josep Borrell som EUs utenrikssjef | Foto: Javad Parsa / NTB

Advokat er EUs nye toppdiplomat

UTVIDER: Advokatfirmaet på Sørlandet utvider partnerskapet. | Foto: Google Street View

Tilbake til tre partnere

For abonnenter

Les også