AdvokatWatch

De fem store samarbeider i ny kampanje: – Klarer vi ikke å nå rekrutteringsmålene våre vil det helt klart oppstå en krise i revisorbransjen

Revisorforeningen lanserer en ny kampanje som skal trekke flere til bransjen.

Karen Kvalevåg er administrerende direktør i Revisorforeningen. | Foto: Vidar Ruud / NTB

Med seg på laget har foreningen de fem store revisjonsselskapene i Norge – EY, PwC, Deloitte, BDO og KPMG, skriver Finansavisen.

Karen Kvalevåg, administrerende direktør i Revisorforeningen, forteller at de fem store alene mangler over 5000 revisorer for å skulle kunne dekke behovet for nyansettelser de neste fem årene.

De fem store i Norge står nå for en tredjedel av ansetteler av nyutdannede fra Norges Handelshøyskole (NHH) og BI. Denne andelen ønsker de å øke til 50 prosent i løpet av fem år.

Det er helt nødvendig, ifølge Kvalevåg.

– Klarer vi ikke å nå rekrutteringsmålene våre vil det helt klart oppstå en krise i bransjen. Etterspørselen etter våre tjenester er høy og behovet for nyansettelser er enormt, sier hun til avisen.

KPMG-partner Roland Fredriksen sier til Finansavisen at selskapene også må se mot andre utdannelsesintitusjoner.

– Vi må ansette enda flere teknologer, samfunnsvitere, jurister og sosiologer, sier Fredriksen nå som de konkurrende firmaene for første gang går sammen for å flere til å søke seg mot revisoryrket.

Kampanjen vil en kunne se i bybildet, ved knutepunkter i Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger, på print og i sosiale medier.

Revisor oppnevnt som medlem i Verdipapirlovutvalget

Revisorforeningen har inngått fordelsavtale med bank 

Mer fra AdvokatWatch

Les også

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra FinansWatch